keskiviikko 2. toukokuuta 2012

Vappuvapaat!

Meitsin vappuvapaat alko ny! Kaks edellistä päivää töissä oli sellastaki hyörinää, että väillä teki mieli heittäytyä maahan x-asentoon ja luovuttaa :) oikeesti nää juhlapyhät jolloin koko kansa ryyppää, on ehkä raskainta aikaa olla baarissa töissä. Sellaset ääliöt, jotka tosiaan poistuu kotoaan sen kerran kaks vuodessa vähä bailaamaan, pakkautuu samaan paikkaan ja niillä ei oo minkää näköstä käsitystä siitä kuinka baarissa tarttis käyttäytyä eikä ne kyllä osaa oikein juodakkaa. Yritä siinä sitte hymyillä ja poseerata, ku kaverit tiskin toisella puolella ei pidä sua juuri minkäälaisessa arvossa. Turha odotella kuulevansa sanaa kiitos tai että kukaa ees tervehtis sua tiskille päästyään. Se tilanne menee jotenki näin, että:
J: "Heipp ...."
Asiakas: "KOSSUSPRAITTI! Kyllä taas kesti, että sai palvelua ..."
J: "Joo meillä on vähän ruuhkaa .." (alkaa rakentaa drinkkiä)
Asiakas: "Älä ny nuon paljo niitä jäitä pistä!!!!"
J: "Selvä .... (kaataa vittuuntuneena siivilän avulla viinat uuteen lasiin, jossa on VÄHEMMÄN jäitä) ... se tekis sitte 5,90€"
Asiakas: "Kyllon kallista!! Hei Pirjo, otaksä jotaki mä tarjoon!" (huutaa pöytään, josta koko seurue havahtuu siihen, että yksi heistä on päässyt tiskille. Seuraa pitkä lista juomia ja paljon kanssajonottajien ärsyyntyneitä katseita. Ja on muuten ihan turha yrittää selittää, että pöytäseurue saisi itte tulla jonottamaan ja tilaamaan omat juomansa. Lastaan kaikki juomat tarjottimelle ja hyvässä lykyssä paikalle tulee viis eri maksajaa, joilla kaikilla on kortti ja puolet ei muista tunnuslukuaan.)
Asiakas: "Tuo se prikka tuonne pöytään!"
J: "Valitettavasti mä en nyt millää ehtisi, kun tässä on näitä muitaki asiakkaita tiskillä ..."
Asiakas: "JUMALAUTA, luuleksä että mä tän itte kannan?!?!?!????!!"
Eikä siinä sitte auta muuta ku kiertää tiskin toiselle puolelle ja kantaa juomat arvoiselle juhlaseurueelle pöytään. Ja on muuten ihan turha kuvitella, että jotaki tippiä siittä kanniskelusta heruis. Taikka ees kiitosta. Joku päivä mä viä pimahdan ja huudan, että "MÄ OON SAATANA RASKAANA!! KANNA ITTE!" :D mutta se on ehkä sitte sielä kesäkuun lopus, ku loppu häämöttää muutenki :D

Ja sitte ilosempiin aiheisiin :) neuvola oli maanantaina! Kuunneltii vähä vauvalaisen sydänääniä :) sielä oli paikalla joku kätilöopiskelija, joka tulee kesäksi sijaistamaan sitä meidän oikeeta terkkaria, ja se heti varotti mua ettei se välttämättä saman tien löydä oikeeta kohtaa. Aika kauan siinä kesti ja mulle meinas iskee epätoivo, mut sitte alko kuulua tasanen sydämen syke ja  meikäläisen naama oli ku naantalin aurinko, ku tajusin että hengissähän se sielä on :) muutenki kaikki oli ok! Painooki on tullu vasta kilo koko odotusaikana!! Siittä saa kiittää ehkä tätä alkoholitonta elämää :) muutenki oon eläny paljo terveellisemmin nyt, kun ennen raskautta. Niinku ruokailujen suhteen. Tulee syötyä aamupala ja joskus jopa kaks lämmintä ateriaa päivässä. Toisin ku esim. vuosi sitte. Välillä tuli elettyä pelkällä limpparilla, karkilla ja röökillä, ku teki pitkiä päiviä töis eikä ehtiny syömään kunnolla. Ja tietty ne sidukat, joita tuli joutua työpäivän päätteeksi ja varsinki sitte vapaapäivinä enemmänki. Mutta kyllon ny ihanaa elämää ilman krapulaa ja muutenki keho voi paljo paremmin, kun syö säännöllisesti. Suosittelen kaikille :)

Nyt mä meen keksiin jotain järkevääki tekemistä. Tarkotus olis täs parin päivän vapsujen aikana tyhjätä mun vaatekaappia, koska en tosiaan mahu suurimpaan osaan mun housuvalikoimasta. Ja sitte sielä on paljo sellastaki, jota olis pitäny heittää kirppislaatikkoon jo ennen raskautta. Mut vaatteet, joista tykkään, mutta jotka ei vaan mahu päälle, menee mun kaverille, joka on suurin piirtein saman kokonen ku meitsi. Saan ne sit takasi, kun oon synnyttämäs käyny :) aattelin tänää tehä myös perunamuussia, koska ostin viime viikolla vatkaimen :) MOI!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätähän kommentti, kiitti <3