perjantai 17. elokuuta 2012

Neuvolahommia

En tiedä montako samanlaista otsikkoa mulla on, mutta enpä keksiny mitää muutakaa :) neuvola on kyllä meikäläisen elämän kohokohtia tällä hetkellä. Ja meillä oli maailman ihanin neuvolatätskä eileen, kun käytiin! Sen kanssa juttu luisti jopa niin kauan, että meni yliajalle. Se kyllä johtui vähän muistakin syistä. Sain meinaan hillittömän huimauskohtauksen, kun kuunneltiin sydänääniä ja se terkkari kokeili vattan päältä, et miten se vauva sielä pötköttää. Ilmeisesti olin liian kauan seljuullani. Siitä ku nousin, niin valahdin kuulemma ihan kalpeeksi, mua alko oksettaa ja silmis näky tähtiä. Koitin sitte istua tuolilla hetken ja leikkiä normaalia, mutta pakko oli jossain vaihees sanoa, jotta kohta lentää leksa eikä tähän tuoliin oo oikeen mitää tuntumaa :D sitte se autto mut takas siihen sängylle pötköttelee ja lähti hakeen lääkäriä, vaikka yritin sanoo, et oon iha okei. Lääkäri oli kuiteski varattu ja mulla oli iha normi olo, ku se tätskä tuli takas huoneeseen, joten sain sit lähtee ulos, kun lupasin, etten heti lähe ajaan autoo. Istuskelin pihalla, vedin pullollisen vettä ja soitin ukkelille, joka käski mun hakee jostain vaikka suklaapatukan, jotta saan verensokerit kohoomaan. Se autto ja pääsin sit kotiakki asti :) oli kyllä loppuillan iha hirveen huono olo ja makoilin vaa. Onneks ukkelin mutsi oli meillä käymäs ja se tiskas ja siivos keittiön, kun en syömisen jälkeen kyenny ku rojahtamaan sohvalle. Nyt on iha terve olo ja vauva on liikkunu koko päivän, ku mikäki aerobicohjaaja :)

Neuvolafaktat:
Raskausviikko 33+6
Paino 77.1kg (+350g/viikko eli vähä tasaantunu ikään kuin!)
Verenpaine 92/64 (tää oli taas yhtä matala ku aluksiki, mut se sano et no worries toisilla vaan on matalampi, kun toisilla)
Hemoglobiini 112 (taas saan ruveta nappaileen rautatablettei, jeij (not .....))
SF-mitta 29cm
Vauvan sykkeet 140

Ja tosiaan murmelssoni on kuulemma pää alahappäi, vaikka mulla pieni pelko persuuksis oliki, kun suuria liikkeitä ei tunnu useimmin, kun alavattassa. Ens kerralla siihe saadaan varmistus, kun on lääkärineuvola! Ja ens neuvolassa meillä on se oma neuvolatätskä, joka palaa lomilta. Sillo viikkoja taitaa olla sit jo yli 35 JAIKS! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätähän kommentti, kiitti <3