tiistai 22. tammikuuta 2013

Imetystee

Oon aiemminkin jo maininnut, jotta Ellelle rintaruokinta ei oo aina niin iisi juttu. Ongelmat alkoivat aika lailla, kun neiti tuli kahden kuukauden ikään. Raivareita Elsku sai ensin muutamien päivien jaksoissa, mutta sitten yhtäkkiä jokainen ruokailu (lukuunottamatta yösyöntejä) kääntyi raivoiluksi jossain kohtaa. Parin viikon raivoilun jälkeen toinen tisu alkoi maistua taas entiseen malliin ja siis vain toisella Elle sai raivarin. Aikani odottelin, jotta toinenkin rinta taas kelpaisi, mutta kun näin ei käynyt otin yhteyttä mun äippäneuvolan tätskään. Hän on imetysneuvoja ja kätilö, joten hänen puoleen oli luontevaa kääntyä! Sähköpostiviestittelimme viikon tiiviisti ja sain häneltä vinkkejä liittyen asentoihin ja imetystilanteisiin, mutta paras kaikista neuvoista oli imetystee!
Kuva raskauskeiju.fi
Äippiksen täti käski mun hakea luontaistuotekaupasta mammateetä, joka siis lisää maidontuotantoa :) ohjeena oli, että joisin teetä kuurina; kolme kuppia päivässä viikon ajan. Ensimmäisen kupillisen kohdalla ajattelin, jotta ei tuu mitään! Mä olen tosi huono juomaan/syömään mitään mikä haisee pahalta ja mun nenään imetystee haisi tosi omituiselta. Aluksi makukin oli aika hirvee :D "jouduin" lämmittelemään pakkasesta piirakoita ja pullia, jotta sain teen alas :D kolmannen päivän kohdalla aloin huomata vaikutukset! Koko imetyshistoriani ajan paremmin toiminut tisuli alkoi taas täyttyä imetysten välillä niin jotta täyttymisen selkeesti tunsi. Pikkuhiljaa myös hitaammin heruva rinta alkoi taas toimia kuten ennenkin! Nyt, kuurin viimeisenä päivänä, olen onnistuneesti imettänyt myös hitaammin heruvasta kaksi kertaa! Yleensä tämä inhokkitissi ei siis kelvannut päiväsaikaan ollenkaan, paitsi jos kävelen ympäri taloa ja hyssytän. Täytyy tässä nyt rehellisesti myöntää, jotta en olis uskonut :D mä hain teetä sillä ajatuksella, jotta kokeillaan nyt kaikkea, mutta tosissaan en uskonut, jotta TEESTÄ vois apu löytyä :D näin se vaan sitten oli ja nyt me toivottavasti saadaan nauttia Ellen kanssa normaalisti sujuvista ruokailuista <3 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätähän kommentti, kiitti <3