maanantai 30. heinäkuuta 2012

Onnellisuuspäivitys

Päätin, jotta nyt oon kirjottanu tarpeeks mussutus tekstejä ja niiden vastapainoksi on pakko saada kivoistakin asioista juttua :) tää odotusaika on kyllä ollu enimmäkseen onnellista aikaa, vaikka välillä vitutuskäyrä on noussukki :D en tiiä mikä sen tekee, niin syytän hormooneja :P mut jotenki tuntuu, että täälä blogin puolella oon angstannu vähä liikaa ja nyt teen (taas) parannuksen!

Asioita, joista oon happy:
1. Musta on tullut sellanen mutsilainen, jotten olisi koskaa voinu kuvitellakkaa :) tammi-helmikuussa olin vielä tosi pihalla tän raskausasian kans ja tuskin pystyin ees kertomaan kellekkään, että odotan. Ja jos joku erehty hehkuttamaan asiaa, niin olin ihan hämmentyny ja saatoin jopa ärsyyntyä. Nykyään en oo moksiskaan, vaikka joka toinen ihminen tulee ekana käsi ojos silitteleen mun masua ja kaikki synnyttäneet naiset haluaa kertoa raskaus- ja vauvatarinoita.
2. Luin neuvolassa kirjasta, jossa oli luettelo tavaroista ja vaatteista, joita vastasyntynyt tarttee ja ilokseni huomasin, jotta meillä alkaa olla aika lailla paketti kohta kasassa! Muutamia vaatekappaleita vois vielä ostaa, mut suurinpiirtein noillakin jo pärjättäis. Turvakaukalon sain viikonloppuna mutsin kaverilta ja pinnasänkykin on tiedossa. Ainoo jutska, mikä loistaa poissaolollaan on vaunut. Mutta se ei ressaa, koska laskettuun aikaankin on vielä yli 8 viikkoa :)
3. Laskettuun aikaan on about 8 viikkoa !! Oon superonnellinen, että ollaan jo niin lähellä :) mun oma olo alkaa kylläkin olla päivä päivältä tukalampi, kun ystäväni nivuset, lonkat ja selkä on sitä mieltä, että massaa on riittävästi. Mut silti en malta oottaa kuukauden päähän ja siittä vielä kuukauden päähän ja sit meillä voiki pian olla jo ihan oikee vauva :) mua ei oikestaa ees jännää hirmuna se synnyttämishomma. Sieltä on kuitenki luvas palkinto :)
4. Oon selvinny raskauden aikana aika vähillä vaivoilla. Alussa oli se pahoinvointi, mikä meinas välillä viedä hengen, mutta nyt en ees muista sitä aikaa :) mulle ei oo tullu raskausarpia, ei oo turvotusta, eikä peräpukamia :D, oon selvinny kaheksalla lisäkilolla (tähän mennes, toki edessä on vielä se reilu pari kuukautta), ei ummeta, ei yökötä, ei oo suonikohjuja, supistuksista ei oo ollu harmia ... tää lista on loputon :) mulla ei oo myöskää himoja mihinkää ruokiin, jos sitä voi vaivana pitää :) oon pysyny suhteellisen terveellisellä linjalla koko raskauden. Mitä nyt karkki maistuu entistä enemmän, kun on antanu itelleen luvan herkutella aina kun huvittaa :) oon myös ylpee itestäni, kun olin töissä niin pitkään, kun oltiin suunniteltukin! Ainut mikä harmittaa on se, etten oo käyny jumpissa niin paljon, kun aluksi aattelin. Mut ehtiihän sitä sit taas ens vuonna alottaa kunnon jumpparääkkikuurin :)
5. Ukkeli <3 meidän suhde on kyllä pysyny hyvänä ja melkein menny paremmaksi mun raskausaikana. Ollaan jokseenki aika balanssis täs elämäs :) ukkelista oon eniten onnellinen <3 (vaikka välillä se kiristääki mun hermoja :P)
6. Mulla on ihana perhe joka tukee täs raskausasias ja tietty kaikessa muussakin. Tää muuttokin olis ollu neljäsataaviismiljoonaa kertaa vaikeempaa ilman mutsia ja isseepuolta. Ne on oikestaa melki hoitanu koko muuton :D harva 23-vuotias saa nauttia tälläsestä etuudesta! Lisäks tietty kaikki muutki ihmiset on ympärillä on ollu yli-ihkuja koko mun raskausajan ja suhtautunu tähän myönteisesti.
7. Vimppana muttei vähäisimpänä (vaan melkein onnellisuusasteikon kärjessä); meidän uus koti <3 tästä on tullut nyt jo ihan kiva paikka ja koko ajan saan tästä enemmän meidän (tai mun :D) näkösen. Oon ihan varma, jotta viihdytään tässä superhyperhyvin ... ainaki yks vuosi :P no ei vaa, nyt loppu mun muutot vuoden välein. Täälä meillon tilaa elää ja lisääntyä :D

Että näin :) toki varmaan olis muitaki juttuja, mut täs isoimmat ilosuusasiat! Mun onneni on täydellinen, jos meidän pesukone tulee huomenna ehjäksi, kun korjaajasetä saapuu :) tänään meinaan tuli postissa ihania vauvavaatteita, joita haluan päästä peseen ja silittään ja viikkaileen kaappiin. Ehkä voisin muistaa yrittää ottaa parit fotot tänne! Nyt lopetan ennenku tästä tulee vahingos romaani :)

PS: Tänään tunsin vauvan hikkailun :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätähän kommentti, kiitti <3