perjantai 6. heinäkuuta 2012

Neuvolapäivitys

Mulla oli lääkärineuvola keskiviikkona ja oli jotenki pitkästä aikaa oikeen kiva käydä sielä! Mulla on ollu neuvolat yli kuukauden väliajoilla, mutta tästä lähtien kuulemma otetaan aikoja useammin. Nytkin seuraava aika on kolmen viikon päästä jo! Mulla oli TAAS eri täti, ku ennen. Mun oma on synnärillä kuulemma kesän ja se jonka pitäis olla mulla tilalla, oli jossain muualla keskiviikkona ja mulla oli joku nuori likka. Se kehu mun kynsiä :D oli hassua, kun pisin keskustelu käytiin mun kynsistä :D lääkärikin oli eri, kun mihin oon tottunu. Toivottavasti ens kerralla olis kaikki vanhat! Mut tässä vähä tuloksia:

Raskausviikkoja 27+5
Painonnousu +454g/viikko (yhteensä on nyt tullu tasan kuus kiloa)
Turvotus - (ei oo yhtää turvottanu meikäläistä, jeejee :))
Verenpaine 106/66 (tää on vaihdellu iha sikana. Nyt oli aika matala, viimeks on ollu 118/70)
Hemoglobiini 103 !!! (hg on tippunu tasasesti koko ajan, lähtö oli 140. Nyt se oli kuitenki niin suuri muutos viime kerrasta (119) et alotettiin rautakuuri)
SF-mitta 24cm (viimeks 19cm)
Vauvan syke huiteli siinä 140 ja 150 välillä. Ja se lääkäri vähä koklas ja sano, että vauvalainen oli ainaski sillä hetkellä pää alaspäin. Ja kun kysyin, et pääseeks se vielä pyörimään sielä kuinka sattuu, niin lekuri meinas, että voipi olla ettei se tosta enää asentoonsa toisin päin vaihda. Mut mene ja tiedä näistä :) ja sokerirasitustulokset oli just niinku piti eli no worries! Mut tosiaan se terkkari suositteli nyt hakoon jotain rautalisää ja hainkin jotai nestemäistä litkua, joka apteekkarin mukaan olis ihan hyvän makusta, mutta ei se kyllä mulla meinaa alas mennä :D sekottelin sitä appelsiinimehuun niin sit se on iha ok.

Tänään meen vielä pitää likoille reenit parin tunnin päästä ja sit mä varasin työterveyslääkärille ajan, kun mulla on kädessä joku "paise". Taikka kukaan ei oikeen osaa sanoa mikä se vois olla :o mut äitipuoli, joka on lääkäri, kehotti mua meneen näytille nyt kun oon tässä tilassa ja kaikki tulehdukset olis hyvä välttää. Todennäkösesti se lääkäri nauraa mulle :D sitten poljen sata lasis kotio ja lähetää ukkelin kans sinne kaveripariskunnalle kyläilee koko viikonlopuks! Jippii :)

PS: puhuttii yks ilta ukkelin kans mun kehon muutoksista ja musta parasta oli se, kun ukkeli sano, että mun nännit näyttää siltä, kun ne olis käyny solariumis :D 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätähän kommentti, kiitti <3