torstai 21. maaliskuuta 2013

Viikon touhuilut

Tässä meni vahingos viikko (ja vähä yliki :P) niin, etten ehtiny/muistanu/viittiny/jaksanu kirjootella mitää! Kuvannu oon silti taas paljon ja tässä jälleen kuvien muodossa meidän tuuhasteluja:

 Elle on taas aika ruokarajoitteinen ollut nää viime päivät. Luumu ja kaikki minkä sekotan luumuun menee, muttei sitten juuri mikään muu :| välillä Elle kyllä innostuu oikein syömään (luumua) ja saattaa vetää niinki paljon, jotta alan itse himmailla. En oo kovinkaan varma ruokien määristä; onko jotain rajoituksia vai saako antaa niin paljon kun lapselle alas menee...? Tätä pitää muistaa kysyä ens kerralla neuvolassa. Meillä se on taas viikon päästä, koska ollaan vieläkin kasvuseurannassa. 

Miss Jumppailija on taas oppinut kaikkia uusia asentoja kuten kylkilankutus :D eniten Elle viihtyy karhunkävelyasennossa, mutta oon harmittavasti ottanu siitä asennosta kaikki kuvat niin ettei Ellellä oo vaatteita päällä. Oon tässä pohtinut, että Elle ei varmaan koskaan opi konttaamaan :D likka on niin ketterä jaloistaan, muttei ymmärrä yhtään liikutella käsiään. Ja sitten, kun Elle kyllästyy konttausyrityksiin niin ....

 ... se istahtaa alas :D sitte Elle nököttää tollases puoli-istuvas asennos ja tukkii jotain lelua suuhunsa tuolla vapaalla kädellä. Elle ei vielä osaa istua ilman tukea, mutta onpahan hyvä alku, kun osaa itse ottaa jo tuollaisen asennon! Tosta on hyvä jatkaa opiskelua :) 

Elle on yhtäkkiä ruvennut nukkumaan tosi mahtavia päikkäreitä! Ei olla "jouduttu" vaunulenkkeilemään pitkiin aikoihin (enkä mä oikein olisi voinutkaan, koska mulla oli se jalka kipeä ja nyt oon sitten muuten kipee ...), että saatais Elle nukkumaan vaan parhaimmillaan Elle vetelee pari tuntia putkeen pihalla ilman välihyssytyksiä. Tässä kuvassa meidän piti lähteä neuvolaan ja siks otin Ellen kesken unien sisälle heräileen. Elleä ei kuitenkaan huvittanu herätä, joten lauleskelin vaunujen päällä "Prinsessa Ruusu linnassa linnassa linnassa ..."- laulua ja niin saatiin neiti hereille :) Elle on aina tuon näköinen, kun herää! Musta se näyttää hassulta <3 

Neiti Aurinko on myös olliut hieman huonolla päällä viime aikoina. Välillä kiukuttaa kaikki. Oli pakko ottaa kuva, mutta huolestuneille tiedoksi; en antanut Ellen loputtomasti kiukutella/itkeskellä yksikseen, että sain kuvata, vaan otin kyllä pikkuisen syliin lohdutettavaksi :) oon yrittänyt päästä sisälle Ellen sielunelämään ja miettiä mikä surettaa. Kun Ellelle vaihtaa vaippaa, hän saattaa alkaa itkeä raivoisasti. Aloin miettiä omalle kohalleni ja ensinnäki melkeinpä vihaan selällä makoilua ja toiseksi en itekään tykkää esim. gynekologilla makoilla jalat levällään toisen ihmisen sorkittavana :D siispä mietin mikä mua lohduttaa juurikin sielä gynellä ja missä tilanteissa mä viihdyn selälläni. Mua lohduttaa jos saan jutella samalla, kun lääkäri tekee tutkimuksensa ja makoilen selälläni joskus, kun katson telkkaria. Niinpä aloin kertoilla Ellelle mitä kaikkea vielä teen ennen kuin päästän Ellen kääntymään mahalleen ja annoin sille käteen lelun, jolla voi itseään viihdyttää. Tänään ei sitten ollakkaan itketty vaipan vaihtojen yhteydessä :) 

Ehdottomasti menneen viikon kohokohta oli Ellen arskojen osto 8) tässä ne on ekku kertaa testissä ja neiti oli juuri herännyt, siks vähän uninen foto :) on kivempi lähteä ulkosalle ihanaan auringonpaisteeseen, kun Ellelle saa laittaa arskat. Ei tartte kaverin siristellä ja pakoilla aurinkoa. Elle tykkää arskoistaan!

Toinen kohokohta oli vauvatreffit! Käytiin mun ex-luokkalaisen luona, jonne kokoontu myös kaks muuta meidän entistä luokkakaveria. Paikalla oli kolme äitiä, kaksi poikavauvaa, Elle ja yksi tuleva äiti :) mun kaveri oli tosi pitkällä jo raskaana enkä mä tiennyt mitään!! Ymmärrän tosi hyvin kyllä sellaisia, jotka ei siitä välitä kuulutella kaikille. Mekään ei haluttu hihkua ympäri pitäjää vaan jokainen sai omassa tahdissaan huomata mun omenalihavuuden ja päätellä siittä oonko käyny liikaa Mäkis vai kenties paksuna :D otettiin paljon kuvia vauvoista yhdessä, mutten viitsi niitä tänne laittaa, koska ei ole kyse pelkästään mun lapsesta. Tän kuvan otti mun kaveri ja tää on jotenki tosi kiva foto :) meistä ei oo Ellen kanssa kovin monta yhteiskuvaa, joten siksikin tää on musta hieno! 

Sitten vielä mun kuukaudne kohokohta: kävin parturis!! :) tykkään ylipaljo mun tukasta ja yritin sitä kuvailla, mutta tuli dorka olo ottaa itestä kuvia (ihan ku joskus teininä :D) niin otin sit Ellen mukaan kuviin ja tukkahan jäi sitte vähä niinku sivuosaan :) eli koska kuvat on huonoja niin laitettiin mun kolmen kilsan juurikasvu piiloon ja sitte paljo vaaleita raitoja. Yritän päästä takaasi blondiks! :) 

Nyt säntään tekeen muita juttuja ennenku Elle herää päikkäreiltä. Tänään on kiire päivä ja ehtoolla on tiedos jotain tosi jännää; mennään kattoon yhtä asuntoa!! :) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätähän kommentti, kiitti <3