sunnuntai 9. syyskuuta 2012

Äitipolilla

Täälä päin ei ole tapana käydä enää sen rv 20 ultran jälkeen äitiyspolilla, ellei oo mitää erityistarvetta. Meille kuitenkin käynti määrättiin lääkärineuvolas, koska SF-mitta oli yhtäkkiä kasvanu himona ja meidän suvussa on taipumusta lihaviin vauvoihin :D ja onneks määrättiinki! Se oli huippu käynti ja mulla on nyt niin innostunu ja odottava fiilis :) en enää mieti, jotta onneks vielä kuukausi aikaa olla raskaana. Enkä oo enää jännittäny yhtää mitää!

Mentiin siis perjantaina (rv 37) äitipolille. Aika oli 9.10 ja me oltiin paikalla ysin aikaan. Paitsi ukkeli keksi jostain, et pakko hakee kahvia ja mä hermoilin odotusaulas, jotta ehtiiks se paikalle :D mut turhaan hermoilin, koska ajat oli varttin myöhäs ja ensin me mentiin jonkun yli-ihanan hoitajan kanssa kuunteleen sydänääniä. Se laitto mut makoileen sellaseen sairaalasänkyyn ja kiinnitti sellaset anturat mun vattaan vyöllä. Sitte mä tsillailin siinä aika kauan (onneks sain maata kyljelläni) ja kuunneltiin vaan sydämen sykkeen ääniä ja ihmeteltiin, kun lukemat kävi välillä 170:ssä :) siinä oli myös se supistus"lukema" (en tiedä miksi sitä sanotaan :D) ja sehän oli tietysti vaan 13 korkeimmillaan, koska eihän mulla mitään supistuksia ollut. Sitten se hoitaja tuli päästään mut pois ja mentiin takas aulaan venaileen lääkäriaikaa. Lääkäri oli ekaa kertaa mun raskauden aikana tosi mukava! Se oli asiallinen, mutta silti ystävällinen. Se teki alatutkimuksen ja ei ollu tietookaa epämukavista tunteista. Viimeks lääkärineuvolas olin ihan tuskissani, kun jotenki mukamas sattu niin paljon. Lääkäri kehu, et hyvin osaan rentoutua ja että lantion koossa ei oo mitää epäiltävää; hienosti mahtuu vaikka vähä isompiki vauva :) meitsillä on siis synnyttäjän lantio!! :D sitte päästiin ultraileen ja se lääkäri sanoi melkein heti, ettei täälä mitään jättiläisvauvaa kyllä ole. Ukkelihan siinä sitte saman tein uteli, jotta onko se tyttö vai poika ja se lääkäri kehuu, jotta selkeet häpyhuulet sielä töröttää :D jossain vaiheessa mun meinas tulla taas huono olo ja se lääkäri käski mun kääntyä kyljelle. Se yritti saada vielä 4D- kuvaa vauvan naamasta, mutta neitiläinen oli kuulemma niin istukan takana piilossa, jotta se oli mahotonta. Ehkä häntä ujostutti :) lääkäri sanoi, jotta ei oo mitää syytä miks pitäis harkita leikkausta, koska vauvan painoarvio oli tällä hetkellä 2,7kg. Kuulemma, jos vauva kasvaa noilla käyrillä, niin vaikka menis kaks viikkoo yliaikaseks, se ois siltiki alle 4 kiloa. Mut ainahan noi kuulemma heittää! Pääasia on se, jottei se ollut nyt sitä neljää kiloo :D lopuks se lääkäri viel kysy, et olisko teillä jotain kysyttävää ja ukkelihan sitte reippaana poikana kysy, et "koska se syntyy?" :D se lääkäri nauro ja sano, että siihen se ei aivan osaa vastata! Sitten se toivotti meidän tervetulleeksi synnytteleen, kun aika koittaa :) ja me lähettiin ylionnellisina himaan <3


2 kommenttia:

Jätähän kommentti, kiitti <3