torstai 10. huhtikuuta 2014

Liukumäkeilyä ja hiekkakakkuja

Ensimmäinen kokonainen Tampere -päivä alko (liian) aikaisin, kun Elle päätti herätä klo 7.01. Olin unohtanut, että tyttärelläni on tapana herätä ennen sianpieremää, kun ollaan reissussa. Aamunaama oli siis melko väsynyt, mutta jotenkin päästiin yllättävän nopsasti vauhtiin. Ehdittiin jopa katella Muumit. Se on jonkin asteinen saavutus aamuhommissa :D


Meikkailun (Ellekin lainas mun meikkivoidetta ja loihti itelleen nude-huulet) ja kuvailun jälkeen lähettiin ulos. Saatiin eileen yöllä idea; pakko päästä Pikku Kakkosen leikkipuistoon! Ollaan käyty sielä joskus kersana ja muisteltiin, että se oli THE leikkipuisto silloin. Ekaan bussiin ei mahuttu, joten lähettiin metsästään toista pysäkkiä ja oltiin siinä vaihees Millan kanssa jo ihan jäässä :D miks aina keväällä pitää roikootella liian vähissä vaatteissa?! 


Pikku Kakkosen puisto löytyi hyvin, vaikka Milla epäili omia Tampereen tuntemustaitojaan. Mulla meinas olla hiukan vaikeuksia saada se puiston portti auki, mutta onneks Milla tajus senkin :D puistossa oli aika paljon porukkaa ja Ellellä meni ekat minskat paikallaan pönöttelyyn. Mä kävin hakemassa Wayne's Coffeesta mulle ja Millalle kaakaot, jotta lämmettäis, ja sillä välin Elle oli uskaltautunut kiipeämään johonkin laivaan leikkimään. Sitten kaveria ei pysäyttänyt mikään ja veivattiinkin edestakaisin hiekkalaatikon ja liukumäen välillä. Elle tärisi innosta ja mä&Milla kylmyydestä :D



Elle oli puistoilun jälkeen väsynyt mimmi ja pilkki koko bussimatkan. Ellen nukkuessa päikkäreitä me tehtiin Millan kanssa ylihyvää ruokaa; cannelloneja. En ollu koskaan aikasemmin maistanu niitä enkä tietty tehnytkään. Ei ollu Millakaan ja täyttämisvaiheessa otettiin puhelu Millan kaverille, koska ei meinattu tajuta, miten saadaan täyte pysymään sielä cannellonin sisällä :D loppujen lopuksi ne oli helppo täyttää ja sitten vain uuniin puoleksi tunniksi. Vedettiin jäätävät satsit ja Ellekin tykkäs. Söin yhden vielä iltapalaksikin äsken. Tää reissu on jo tähän mennessä ollut yhtä ruokailun riemujuhlaa :D ruoka on mun ja Millan toinen yhteinen INTOHIMO cheerleadingin lisäksi :D


Iltapäivällä lähettiin uudestaan ulos ja tietty tällä kertaa pihalla oli ihanan lämmin, kun mä olin aamusta viisastuneena pukenu päälleni suurinpiirtein pilkkihaalarit. Milla lähti keskustaan johki haalaripartyihin ja me jäätiin Ellen kanssa palloilemaan Hervantaan. Katseltiin jonkun lammen (??) rannassa sorsia ja Elle oli aivan intona. Se osoitteli vedessä olevia sorsia ja toisteli "lintu! OHHOH!" :D sen oli ehkä vaikea käsittää miks linnut ui vedessä. Aurinko paisto ihanasti ja kaikki oli coolia, että oli pakko ottaa kuva ja lätkästä se oikein tännekkin, vaikka yleensä vihaan maisemakuvia. Kevät kevät kevät <3


Löydettiin kivan näköinen leikkipuisto, mutta se oli niin täynnä väkeä, että jätettiin väliin. Perustelin itelleni, ettei Elle muka pärjäis näin kokemattomana leikkipuistoilijana niin ison väkimäärän keskellä, mutta jälkikäteen aloin miettiä oliko se ehkä meikämutsi, jota jännitti enemmän. Mua jotenkin vaan ahdistaa kaikki ne äiteet ja ehkä vähän ne lapsetkin. Älkää kivittäkö mua! Mentiin sitten Millan taloyhtiön leikkipuistoon, jossa Elle taas ihan intona laski liukumäestä ja teki hiekkakakkuja. Mulle jäi vaan jotenkin vähän huono omatunto siitä, että toin Ellen mielummin leikkimään yksikseen, koska MUA ahdisti täyteen ahdettu leikkipuisto. Kiva, jos Ellestä mun takia tulee joku syrjitty öykkäri, joka ei hallitte sosiaalisia tilanteita :D

Nyt mä oon niin naatti (ja täynnä), että aion mennä sänkyyn lueskeleen blogeja. Oon oikeesti niin addiktoitunut pariin blogiin, et oon ihan hämmentyny, jos ei pariin päivään tuu uutta postausta :D tervettä?!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätähän kommentti, kiitti <3